Şahıs şirketi kuruluşunda öncelikle aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir ve bunların maliyeti ortalama 180 TL tutmaktadır.
- İmza Beyannamesi ( Noter )
- Nüfus Cüzdan Sureti ( Noter )
- Muhasebe Vekaleti ( Noter )
- İkametgah ( Nüfus Müdürlüğü )
- Kira Kontratı ya da Tapu Fotokopisi
Evraklarınız hazır olduktan sonra yapılacak işlemler için aşağıdaki gider kalemlerini ödemeniz gerekecek.
- Fatura ve İrsaliye Matbaa Ücreti: 75 TL
- Resmi Defterlerin Noter Onayı: 60 TL
- Vergi Dairesi Damga Vergisi: Kira tutarına göre değişebilir ortalama 20-30 TL
- Yazar Kasa Kullanıyor iseniz : 500,00 TL (Yazar kasa alımı ve servisi)
- Meslek Odasına Kayıt : 600,00 TL
- Açılış Mali Müşavirlik Ücreti : 350 TL
İşyerinizi açtıktan sonra sizi bekleyen giderler ise aşağıdaki gibidir. Bu kalemlere tutar belirtmiyoruz. Çünkü tutarlar iş hacmimize göre değişecektir.
- Her ay KDV
- Her ay çalışanınız var ise sigorta primi
- Her ay Bağkur priminiz
- Üç ay da bir Stopaj
- Üç ay da bir Geçici Vergi
- Yılda bir Yıllık Gelir Vergisi
- Yılda bir yasal defter tasdiklerini
- Yılda bir meslek odası üye aidatlarını
- Belediye Vergileri
- Her ay Mali Müşavirlik Ücreti
aylık masraflar
kira 1000
vergi 100
stopaj 200
muhasebe 100
bagkur 500
tel 50
elektrik 50
çay yemek 20
yol 10
toplam 2000 tl
günlük 70 tl en asgari ödemen gereken tutar sadece masrafı çıkarman için en az yapman gereken ciro yüzde yüzle satıyorsan 150 tl
masraf ve yevmiye için yapman gereken kar 80 tl sana kalması için 160 tl ciro+150 tl 310 tl ciro yapma mecburiyetin var yüzde yüz karla satış yaptığımızı varsayarsak şayet kar oranı düşükse çiro en az 500 tl olmalı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder